er3.jpg
"Dizaina procesi tuvplānā: Pavasaris"  E-mail
24.04.2024 10:59
Sagaidot 35 gadu jubileju, Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs (DMDM; Rīgā, Skārņu ielā 10) sadarbībā ar biedrību “Dizaina eksporta alianse” uzsāk jaunu pop-up izstāžu sēriju “Dizaina procesi tuvplānā”, kas atspoguļos aktuālās norises latviešu mūsdienu dizainā. Pirmo izstādi ar nosaukumu “Pavasaris” apmeklētāji varēs aplūkot no 3. maija līdz 28. jūnijam. 

Četras pop-up izstādes, nomainot viena otru, būs skatāmas līdz pat gada beigām. Visas īstenotas inovatīvā formātā, integrējot tās DMDM 3. stāva pastāvīgajā ekspozīcijā. Cikla izstāžu koncepts un vizuālais noformējums top, rodot iedvesmu kādā no četriem gadalaikiem – pavasarī, vasarā, rudenī vai ziemā. Noskaņu veidos sezonai raksturīgā krāsu gamma, izceļot latviešu dizaina tradicionāli ciešo saistību ar organiskām formām, dabisku materiālu un faktūru lietojumu. Katrā izstādē tiks parādīti vairāku pazīstamo uzņēmumu “veiksmes stāsti”, izmantojot rūpīgu paraugu atlasi un audiovizuālus elementus. Īpaši sagatavotie video stāsti atklās ekspozīcijā redzamo zīmolu produktu tapšanas procesu un aizkulises.

Pirmā pop-up izstāde “Pavasaris” piedāvā ieskatu tādu zīmolu kā “Vaidava Ceramics”, “Mammalampa”, “Articul” (Rīgas Krēslu fabrika), “Madara Cosmetics”, “Mint” un “Livette’s Wallpaper” darbībā. Tās ideja un vizuālā valoda rosinās apmeklētājus domāt par pirmajiem zaļajiem lapu asniem un svaigi uzartas zemes krāsām.
 

ĪSUMĀ

Latvijā šogad trešajā ceturksnī bezdarba līmenis bija 6,9% no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem, kas ir par 0,2 procentpunktiem vairāk nekā 2024. gada attiecīgajā periodā un par 0,2 procentpunktiem vairāk nekā iepriekšējā ceturksnī, liecina Centrālās statistikas pārvaldes publiskotie Darbaspēka apsekojuma rezultāti. Vīriešiem bezdarba līmenis šogad trešajā ceturksnī bija par diviem procentpunktiem augstāks nekā sievietēm, veidojot attiecīgi 7,9% un 5,9%. 2025. gada trešajā ceturksnī 66 200 iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem bija bezdarbnieki, kas salīdzinājumā ar 2024. gada trešo ceturksni ir pieaugums par 3200 jeb 5,1% un salīdzinājumā ar iepriekšējo ceturksni ir kāpums par 2500 jeb 4%.